>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>:
REFERAT
Viby Sj Tennis- og Padelklub
Ordinær generalforsamling 2025
den 18. marts 2025 kl. 19:00
Dåstrup hallen - Cafeteriet.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent.
Lisbeth Nielsen blev valgt som dirigent og Ruth Carlsen som referent. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt. Deltagere: 1O stemmeberettigede medlemmer + Lisbeth Nielsen fra Idrætsforeningen var til stede.
2. Bestyrelsens beretning.
Se beretningen.
3. Forelæggelse af regnskab til godkendelse samt budget for det kommende år til orientering
Regnskabet blev gennemgået af kassereren og godkendt.
Vedhæftet som bilag.
Budget blev gennemgået af kassereren og godkendt.
Vedhæftet som bilag.
4. Fastlæggelse af kontingentet. Bestyrelsen foreslår, at det forbliver uændret.
Det blev godkendt.
5. Indkomne forslag.
Bestyrelsen fremkom med Vedtægtsændring, se nedenfor!
§ 5. Klubbens kontingent for udendørssæsonen dækker perioden 1. maj til 30. april. Prisen fastsættes på den årlige generalforsamling. Kontingentet forfalder 15. april. Ved nyindmeldelser opkræves forholdsmæssigt til 30. april.
Klubbens kontingent for indendørssæsonen (gælder kun tennis) dækker perioden 1. november til 30. april. Prisen, som fastsættes på basis af tildelte haltimer og prisen på Roskilde Kommunes halleje, beregnes ved starten af indendørssæsonen. Kontingentet forfalder 15. november. Ved nyindmeldelser opkræves forholdsmæssigt til 30. april.
Bestyrelsen er fritaget for kontingent
Bestyrelsen har følgende forslag til vedtægtsændring:
Ændres således:
§ 5. Klubbens kontingent dækker en periode på 12 måneder fra dato for betaling af kontingentet. Medlemskabet af klubben ikrafttræder ved betaling og er gældende i hele perioden. Efter 12 måneden fornyes medlemskabet ved betaling af kontingentet. Prisen fastsættes på den årlige generalforsamling.
Klubbens kontingent for indendørssæsonen i Viby SJ. Idrætscenter (gælder kun tennis) dækker perioden 1. november til 30. april. Kontingentet betales de medlemmer, som er tilmeldt indendørssæsonen. Prisen for kontingentet fastsættes på basis af tildelte haltimer og prisen på Roskilde Kommunes halleje.
Bestyrelsen er fritaget for kontingent
Ovennævnte blev vedtaget.
6. Valg af kasserer: Edith Mørkedal modtager genvalg,
Men kun for 1 år. d.v.s.
På næste generalforsamling giver Edith besked om, hvorvidt hun vil fortsætte 1 år mere.
7. Valg af den øvrige bestyrelse
På valg er: Søren Lorentzen, modtager genvalg.
Sune Hitz, modtager genvalg.
Der opstillede ikke modkandidater.
8. Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen
1. suppleant: er Michael Hansen, nyvalgt
2 suppleant: Nis Schmidt, modtager genvalg
9. Valg til Viby Idrætsforenings repræsentantskabsmøde.
Det afholdes i år afholdes onsdag den 30.4.2025. Her er formanden første mødeberettigede, suppl. Ruth Carlsen.
10. Evt.
Herunder blev mangt og meget drøftet. Bl.a. hvordan men promoverer klubben fremover.
Opfordring til deltagelse arbejdsdage.
Klubmesterskab blev efterlyst, da der i den forgangne sæson ikke var afholdt et sådant.
Hold i turnering i kommende sæson.
Lisbet Nielsen opfordrede mødedeltagerne til at deltage i at samle skrald den 30.3.25.
Hermed afsluttede dirigenten generalforsamlingen.
Lisbeth NielsenRuth Carlsen
DirigentRef.
.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>:
Bestyrelsens beretning
Generelt:
Lidt om indeværende indendørssæsonen:
Vi har haft en sparsom interesse fra spillerne om at spille i hallen om aftenen. Det er kun den ene del af vores tiden vi har kunne udnytte til fulde. Fra næste sæson har vi fået senere tider primært fordi fodbold har udvidet deres ungdomstider. De forventer en tilgang af ungdomsspillere. Men det til trods har vi stadig spillere i dagtimerne. +60 har opretholdt deres anvendelse af haltider. Der er en forventning om at interessen øges til næste indendørs sæson, hvor skader forhåbentlig ikke sætter en stopper og tennistræningen.
Banerne.
Tennis:
På den positive side kunne vi igen konstaterer at vores udendørsbaner har været super- fine i hele 2024 sæsonen. “En stor tak” til de frivillige, som har sikret de gode baner og det glæder bestyrelsen at “baneholdet” har mod til endnu en sæson.
Men husk at banerne stilles til rådig af klubbens medlemmer og dermed at vores alle sammes ansvar og pligt at banerne er god stand.
Padelbanen:
Der er brugt mange timer på at fjerne blade.
Padel.
Efter første fulde sæson med banen, kan vi konstatere at den interesse som vi så inden banen stod færdig ikke udmøntede sig i antallet af nye medlemmer. Det er sandsynligt at det store antal af nye padelbaner i nærområdet inden vores bane stod færdig og i løbet at 2023 og 2024 bærer en stor del af forklaringen.
Efter et pres fra visse i kommunalbestyrelsen og VIF indførte vi mulighed for at ikke medlemmer kunne booke tid på banen med betaling, som på de kommercielle baner. Bestyrelsen har valgt at kalde det ”Play & Pay”. Vi satte begrænsninger på bookningerne således at ikke medlemmer kan booke lige så længe frem i tiden som medlemmer. Dermed sikre vi at medlemmer altid får første ret til tiderne og kun de tider som ikke er booket kan anvendes til Play & Pay. Det er dog ikke sådan at alle indtægter fra Play & Pay tilfalder klubben. VIF for en del af beløbet, hver gang banen bookes. Dette kompenserer for bidraget pr, medlem til VIF. Betalingen for Play & Pay at fastsat således ved mere end 4 bookinger kan et medlemskab bedre betale sig.
Muligheden for at VIF medlemmer kunne få fortrinsret til at booke banen har vist sig umulig at gennemføre.
Økonomi
Økonomien i klubben må betegnes som tilfredsstillende i den forgangne sæson.
60+
Fra okt 23 til april 24 spillede vi i Hallerne tirsdag og torsdag fra kl. 9.30 til 11.30,
Tirsdag fælles kaffe. Vi var 14 spillere.
Fra maj til medio oktober 2024. var vi ude på grusbanerne.
Igen fra okt til nu, inde i hallerne – 13 spillere i begge haller tirsdage. I en hal om
torsdagen.
Vi har venskabskampe mod Tune. Forår hos dem og efterår hos os.
Holdene
Der var tilmeldt 2 hold i motionistrækken, men vi havde problemer med at finde spillere til de 2 hold. Vi valgte så at trække det ene hold, - så vi kun havde 1 hold med i motionistrækken.
Det lykkedes at samle spillere til de 6 kampe vi skulle spille
Trods, - at vi sluttede på en delt sidsteplads, var der ind imellem nogle lige kampe
Klubmesterskaberne
Sæsonen 2024 blev uden at der blev afholdt klubmesterskab, årsagen dertil var at invitationen ville have været udsendt så sent at der erfaringsmæssigt ikke ville kunne nå at afvikles alle kampene (de tidligere år har der været problemer med at afvikle kampene til den fastsatte dato) så i 2025 vil vi forsøge at sende invitationer ud i juni/juli.
Sluttelig ønskes alle medlemmer en masse fornøjelige timer på tennisbanerne og forhåbentlig på padelbanen.
Viby Sjælland Tennis- og Padelklub
Marts 2025
Bestyrelsen